Bestellen
Je plaatst een bestelling door naar de webshop van de gewenste winkel of horecagelegenheid te gaan. Daar kies je wat je wilt kopen, en betaal je op de manier die de leverancier aanbiedt. Contant betalen is in elk geval in verband met de huidige hygiënerichtlijnen niet mogelijk.
Vind je het moeilijk om de computer/webshop te bedienen, dan kun je ook telefonisch bestellen, via de oranje knop bovenaan in het beeldscherm. Je krijgt dan een van onze medewerkers aan de telefoon. Wij zorgen dan dat alles geregeld wordt.
Ja, je ontvangt een bevestiging van je bestelling via de e-mail of via SMS/Whatsapp op je mobiele telefoon.
Als je de bestelling eenmaal definitief hebt geplaatst en hier een bevestiging van hebt ontvangen, dan kun je deze in principe niet meer wijzigen of annuleren. Een aanvullende bestelling doen, is wel mogelijk. Het kan dan zijn, dat er opnieuw bezorgkosten worden berekend. Bij artikelen die niet kunnen bederven, die niet gebruikt zijn en die niet op maat zijn gemaakt, is het meestal wel mogelijk iets te (laten) retourneren wat toch niet gewenst is. Neem in geval van twijfel direct contact op met de leverancier.
Je neemt contact op met de winkel waar je het product hebt gekocht. Bij artikelen die niet kunnen bederven, die niet gebruikt zijn en die niet op maat zijn gemaakt, is het meestal wel mogelijk iets te (laten) retourneren wat toch niet gewenst is.
Wanneer de leverancier akkoord gaat met de retourzending, kan dit op 2 manieren terug naar de winkel.
- Als de winkel open is, kun je het zelf in de winkel terugbezorgen.
- Je kunt het bij je thuis op laten halen door een bezorger. Daarvoor plaats je het gesloten pakket met daarop de naam en het adres van de winkel buiten bij de voordeur, nadat de bezorger je heeft laten weten dat hij/zij bij jouw adres is aangekomen. De bezorger brengt het dan terug naar de winkel.
Het kan zijn, dat er opnieuw bezorgkosten worden berekend. Dit wordt dan vooraf vermeld.
Je bestelt per winkel wat je wilt kopen. Elke leverancier heeft zijn eigen webshop in het online platform van LokaalBezorgen. Als je direct na elkaar in verschillende winkels bestelt, kun je dit allemaal in dezelfde digitale winkelmand plaatsen. Je rekent vervolgens wel per leverancier af.
Ja dat kan, je kunt ons bellen op: 085-130 38 98 .
Bezorging
Vanuit de winkels bezorgen we normaal gesproken dagelijks, dus als het artikel in de winkel op voorraad is, ontvang je het in principe dezelfde dag.
Vanuit de horeca wordt je bestelling direct bezorgd wanneer die klaar is, binnen de openingstijden van de horecagelegenheid. De gemiddelde levertijd kan variëren.
Je kunt voor een horecabestelling ook een gewenste bezorgtijd aangeven.
Je betaalt per bestelling binnen de gemeente een vast bedrag per bestelling en per leverancier. Sommige leveranciers rekenen geen bezorgkosten en vaak zal er dan een minimaal bestelbedrag worden gehanteerd.
Bij de bestelling in de webshop zie je voordat je gaat betalen, wat de definitieve bezorgkosten zijn.
Wanneer je bestelling niet in een normale personenauto past, bieden wij bezorging op maat aan. De bezorgkosten worden dan individueel met je afgestemd.
Je kunt bestellen bij alle webshops van LokaalBezorgen. Als je naar de hoofd-website lokaalbezorgen.nl gaat, zie je alle plaatsen waar LokaalBezorgen actief is. Daar vandaan kun je in elke webshop bestellen.
De bezorgkosten zullen afwijken voor leveringen buiten de eigen gemeente.
Jazeker, wij volgen de richtlijnen van het RIVM. De bezorger werkt zoveel mogelijk met handschoenen aan, zet het pakketje voor je deur en laat je dan per SMS/Whatsapp of telefonisch weten dat het is afgeleverd.
Ja, het pakket wordt standaard bij de voordeur geplaatst.
Betalen
Je kunt met Ideal betalen of per vooruitbetaling per bank. Na de bestelling ontvang je daartoe per e-mail een factuur met betalingsgegevens.
In je eigen online omgeving (Mijn account) vind je je eigen bestellingen en facturen. Je ontvangt de factuur ook bij de e-mailbevestiging na je bestelling.
Je ontvangt, als de leverancier je retour heeft geaccepteerd en akkoord heeft bevonden, het geld terug op je bankrekening. Om dat te kunnen doen, kan je om je bankrekeningnummer worden gevraagd, als wij daar niet over beschikken.
Account
Bovenin het scherm op de homepagina staat ‘Mijn account’. Hier kun je een account aanmaken als je dat nog niet hebt. Je kunt ook een account aanmaken tijdens het bestellen.
Ja, je kunt naar keuze met of zonder account bestellen. Als je zonder account bestelt, moet je wel elke keer opnieuw je gegevens invullen.
Dit is afhankelijk van de reden waardoor je niet kunt inloggen.
– Werkt je internetverbinding?
– Gebruik je de juiste gebruikersnaam/e-mailadres?
– Gebruik je het juiste wachtwoord?
Je kunt via het inlogscherm een nieuw wachtwoord aanvragen als je dit bent vergeten.
Als het toch nog niet lukt, neem dan per telefoon, e-mail of chat contact op met een van onze medewerkers.
Via de menukeuze ‘Mijn account’ kun je uitloggen onderaan het uitklapmenu.
Je kunt je gegevens wijzigen via ‘Mijn account’ boven de menubalk. Kies voor ‘Accountgegevens’ in het uitklapmenu.
Onderaan de homepagina kun je je inschrijven voor de nieuwsbrief. Uitschrijven kan, door onderin een ontvangen nieuwsbrief op ‘Uitschrijven’ te klikken.
Wij gebruiken je gegevens alleen om bestellingen te leveren op het door jou gewenste adres en, wanneer je daar toestemming voor geeft, om je te informeren over ontwikkelingen van LokaalBezorgen en lokale aanbiedingen van aangesloten leveranciers.
Wij hebben het een en ander beschreven in onze Algemene Voorwaarden voor de Klant.
Verder bewaren we je gegevens in een beveiligde online omgeving.