Wij helpen je natuurlijk graag!

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Je plaatst een bestelling door naar de webshop van de gewenste winkel of horecagelegenheid te gaan. Daar kies je wat je wilt kopen, en betaal je op de manier die de leverancier aanbiedt. Contant betalen is in elk geval in verband met de huidige hygiënerichtlijnen niet mogelijk.
Vind je het moeilijk om de computer/webshop te bedienen, dan kun je ook telefonisch bestellen, via de oranje knop bovenaan in het beeldscherm. Je krijgt dan een van onze medewerkers aan de telefoon. Wij zorgen dan dat alles geregeld wordt.

Wordt mijn bestelling bevestigd?

Ja, je ontvangt een bevestiging van je bestelling via de e-mail of via SMS/Whatsapp op je mobiele telefoon.

Hoe wijzig of annuleer ik een bestelling?

Als je de bestelling eenmaal definitief hebt geplaatst en hier een bevestiging van hebt ontvangen, dan kun je deze in principe niet meer wijzigen of annuleren. Een aanvullende bestelling doen, is wel mogelijk. Het kan dan zijn, dat er opnieuw bezorgkosten worden berekend. Bij artikelen die niet kunnen bederven, die niet gebruikt zijn en die niet op maat zijn gemaakt, is het meestal wel mogelijk iets te (laten) retourneren wat toch niet gewenst is. Neem in geval van twijfel direct contact op met de leverancier.

Hoe retourneer ik een bestelling?

Je neemt contact op met de winkel waar je het product hebt gekocht. Bij artikelen die niet kunnen bederven, die niet gebruikt zijn en die niet op maat zijn gemaakt, is het meestal wel mogelijk iets te (laten) retourneren wat toch niet gewenst is.

Wanneer de leverancier akkoord gaat met de retourzending, kan dit op 2 manieren terug naar de winkel.

  1. Als de winkel open is, kun je het zelf in de winkel terugbezorgen.
  2. Je kunt het bij je thuis op laten halen door een bezorger. Daarvoor plaats je het gesloten pakket met daarop de naam en het adres van de winkel buiten bij de voordeur, nadat de bezorger je heeft laten weten dat hij/zij bij jouw adres is aangekomen. De bezorger brengt het dan terug naar de winkel.

Het kan zijn, dat er opnieuw bezorgkosten worden berekend. Dit wordt dan vooraf vermeld.

Kan ik bij meer winkels tegelijk bestellen?

Je bestelt per winkel wat je wilt kopen. Elke leverancier heeft zijn eigen webshop in het online platform van LokaalBezorgen. Als je direct na elkaar in verschillende winkels bestelt, kun je dit allemaal in dezelfde digitale winkelmand plaatsen. Je rekent vervolgens wel per leverancier af.

Kan ik ook telefonisch bestellen?

Ja dat kan, je kunt ons bellen op: 0495-23 00 28 .

Bezorging

Hoelang duurt het voor mijn bestelling binnen is?

Vanuit de winkels bezorgen we normaal gesproken dagelijks, dus als het artikel in de winkel op voorraad is, ontvang je het in principe dezelfde dag.

Vanuit de horeca wordt je bestelling direct bezorgd wanneer die klaar is, binnen de openingstijden van de horecagelegenheid. De gemiddelde levertijd kan variëren.

Je kunt voor een horecabestelling ook een gewenste bezorgtijd aangeven.

Zijn er bezorgkosten?

Vanaf een bedrag van € 25,- is bezorging in Nederweert gratis.

Daarna betaal je per bestelling binnen de gemeente een vast bedrag: € 2,95. Binnen de regio is dat € 4,95.

Bij de bestelling in de webshop zie je voordat je gaat betalen, wat de definitieve bezorgkosten zijn.

Wanneer je bestelling niet in een normale personenauto past, bieden wij bezorging op maat aan. De bezorgkosten worden dan individueel met je afgestemd.

Kan ik ook buiten mijn gemeente bestellen?

Je kunt bestellen bij alle webshops van LokaalBezorgen. Als je naar de hoofd-website lokaalbezorgen.nl gaat, zie je alle plaatsen waar LokaalBezorgen actief is. Daar vandaan kun je in elke webshop bestellen.

De bezorgkosten zullen afwijken voor leveringen buiten de eigen gemeente.

Wordt er rekening gehouden met hygiëne?

Jazeker, wij volgen de richtlijnen van het RIVM. De bezorger werkt zoveel mogelijk met handschoenen aan, zet het pakketje voor je deur en laat je dan per SMS/Whatsapp of telefonisch weten dat het is afgeleverd.

Kan mijn pakket bij de voordeur geplaatst worden?

Ja, het pakket wordt standaard bij de voordeur geplaatst.

Betalen

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Je kunt met Ideal betalen of per vooruitbetaling per bank. Na de bestelling ontvang je daartoe per e-mail een factuur met betalingsgegevens.

Waar vind ik mijn facturen?

In je eigen online omgeving (Mijn account) vind je je eigen bestellingen en facturen. Je ontvangt de factuur ook bij de e-mailbevestiging na je bestelling.

Hoe wordt een retour terugbetaald?

Je ontvangt, als de leverancier je retour heeft geaccepteerd en akkoord heeft bevonden, het geld terug op je bankrekening. Om dat te kunnen doen, kan je om je bankrekeningnummer worden gevraagd, als wij daar niet over beschikken.

Account

Hoe maak ik een account aan?

Bovenin het scherm op de homepagina staat ‘Mijn account’. Hier kun je een account aanmaken als je dat nog niet hebt. Je kunt ook een account aanmaken tijdens het bestellen.

Kan ik ook zonder account bestellen?

Ja, je kunt naar keuze met of zonder account bestellen. Als je zonder account bestelt, moet je wel elke keer opnieuw je gegevens invullen.

Wat als ik niet in kan loggen?

Dit is afhankelijk van de reden waardoor je niet kunt inloggen.
– Werkt je internetverbinding?
– Gebruik je de juiste gebruikersnaam/e-mailadres?
– Gebruik je het juiste wachtwoord?

Je kunt via het inlogscherm een nieuw wachtwoord aanvragen als je dit bent vergeten.

Als het toch nog niet lukt, neem dan per telefoon, e-mail of chat contact op met een van onze medewerkers.

Hoe kan ik uitloggen?

Via de menukeuze ‘Mijn account’ kun je uitloggen onderaan het uitklapmenu.

Hoe wijzig ik gegevens?

Je kunt je gegevens wijzigen via ‘Mijn account’ boven de menubalk. Kies voor ‘Accountgegevens’ in het uitklapmenu.

Hoe schrijf ik mij in of uit voor de nieuwsbrief?

Onderaan de homepagina kun je je inschrijven voor de nieuwsbrief. Uitschrijven kan, door onderin een ontvangen nieuwsbrief op ‘Uitschrijven’ te klikken.

Hoe beschermen jullie mijn privacy?

Wij gebruiken je gegevens alleen om bestellingen te leveren op het door jou gewenste adres en, wanneer je daar toestemming voor geeft, om je te informeren over ontwikkelingen van LokaalBezorgen en lokale aanbiedingen van aangesloten leveranciers.

Wij hebben het een en ander beschreven in onze Algemene Voorwaarden voor de Klant.

Verder bewaren we je gegevens in een beveiligde online omgeving.

Staat jouw vraag er niet bij?
of heb je een idee of klacht?